Søndag 21. januar 2018

MediaPuls 105: The truth shall set you free

Facebook og Google tar opp kampen mot falske nyheter, men skal vi overlate sannheten til to teknologiselskaper?

AudienceProjects sin rapport avslører hvorfor vi bruker adblock for å slippe å se annonser. Facebook og Google tar opp kampen mot falske nyheter, og vil (blant annet) forby nettsider som sprer falske nyheter å bruke seg av annonseplattformene deres. Marius og Hans-Petter blir filosofiske og lurer på om det som er sant er sannhet.

Denne artikkelen ble først publisert på MediaPuls.no

Microsoft har lansert sin konkurrent til Slack og Facebook Workplace, The Guardian har lansert sin chatbot, og Facebook har lansert et eget analyseverktøy for chatbots.

Og nå kan du og jeg lage våre egne chatbots med gratisverktøyet Fuelchat.

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioGoogle Play Music eller iTunes. Eller via RSS-feed!

REKLAME: Medieanalyse 2016 fra Meltwater

I tillegg har vi gleden av å tilby våre lyttere en fullstendig medieanalyse fra vår sponsor, som er norske Meltwater. Klikk deg inn på Meltwater-lenken, legg igjen ditt navn og epost, og skaff deg en komplett oversikt over 2016, slik at du går bedre rustet inn i 2017!

Nyttige lenker:

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Denne artikkelen ble først publisert på MediaPuls.no

NxtMedia.no © 2018 | Design og utvikling av Adresseavisen Medielab. Logg inn