Søndag 21. januar 2018

MediaPuls 88: Blodig ettårsdag

18. september 2016 var det nøyaktig ett år siden MediaPuls «gikk på lufta» for første gang, og siden den gang har mediabransjen blødd kraftig.

Denne artikkelen ble først publisert på MediaPuls.no.

88 episoder har det blitt. Over 60 gjester har vært «på besøk», og utallige endringer innenfor medier i inn- og utland har blitt diskutert.

I denne episoden tar vi en liten kikk tilbake, men mest av alt fremover.
Mediabransjen blør som aldri før, og nå har også krisen for lengst spredt seg til TV-bransjen. EU har lansert planer for hvordan mediebransjen kan reddes, mens Facebook på sin side har lansert et sertifiseringsprogram, slik at annonsørene kan bli enda flinkere til å nå sine kunder direkte.

Over to millioner så NFL-kampen sist torsdag live-streamet via Twitter, og Facebook lanserer planer for hvordan netthandel kan gjennomføres via Facebook Messenger.

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn Radio eller iTunes. Eller via RSS-feed!

Nyttige lenker:

Takk for at du lytter til MediaPuls

Tusen, tusen takk for alle dere som har stilt opp på MediaPuls, men først og fremst tusen takk til alle dere som lytter. Som liker, kommenterer og deler. Som kommer med innspill og kommentarer; på SMS, epost, Facebook, Twitter og via iTunes.

Ett år gikk veldig fort. Vi gleder oss til fortsettelsen, og håper dere blir med oss videre.

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Denne artikkelen ble først publisert på MediaPuls.no.

NxtMedia.no © 2018 | Design og utvikling av Adresseavisen Medielab. Logg inn