Søndag 21. januar 2018

MediaPuls 96: Google, SEO, analyse, AdWords, AMP og Instant Articles

MediaPuls har besøk av Norges beste foredragsholder: Magnus Strømnes Bøe fra Red Performance. Hva er viktig å huske på i 2017 på egne nettsider?

Hva blir viktig å huske på i 2017 for egne nettsider? Har Facebook gjørt Google til en annenrangs søkemotor med Instant Articles, eller kommer SEO og søkeordsanalyse til å bli viktig også til neste år? Er det Keyword Planner som er det beste verktøyet for å finne frem til hvilke ord du bør fokusere på, og hva er de viktigste grepene du bør ta, for å ha en god nettside.

Denne artikkelen ble først publisert på MediaPuls.no.

Vi har fått besøk av Magnus Strømnes Bøe fra Red Performance for å de beste tipsene. Magnus Strømnes Bøe ble nylig kåret av ANFO til Norges beste foredragsholder, og det er tipsene fra foredraget som førte han til topps vi kommer til å diskutere.

I tillegg til Magnus og Google-tips, tar vi for oss Ipsos sin omdømmeundersøkelse som ble sluppet i uken som gikk, og vi har begynt å lese om den nye lang-lesingsserien til Dagbladet om «Gutten i plastposen». Facebook har åpnet Workplace for alle, IT-selskapet EVRY har blitt Europeisk Facebook-partner, og Facebook har bestemt seg for å gjøre det enklere for deg å tjene mer penger på Instant Articles.

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioGoogle Play Music eller iTunes. Eller via RSS-feed!

Nyttige lenker:

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Denne artikkelen ble først publisert på MediaPuls.no.

NxtMedia.no © 2018 | Design og utvikling av Adresseavisen Medielab. Logg inn