Søndag 21. januar 2018

MediaPuls 99: Utdatert pressestøtte og markedsføring

Pressestøtten er like overmoden for endring som dagens digitale markedsføring.

MediaPuls ser nærmere på vinnerne og taperne i kampen om over 300 millioner kroner i produksjonstilskudd. Har den digitale markedsføringen satt seg fast i 1990-tallet, og hva bør vi i så fall gjøre mer, mindre eller annerledes?

Dette innlegget ble først publisert på MediaPuls.no.

Mens AT&T kjøper opp mediehuset Time Warner for å tilpasse seg den digitale transformasjonen, går Telenor motsatt vei, og sier opp nærmere 200 ansatte. Vi ser litt nærmere på DDOS-angrepet som tok ned flere av våre digitale tjenester, Facebook som vil satse på ledige stillinger, Instagram som kommer med Live-streaming og Twitter som sier opp 300 ansatte.

Og så deler vi ut MediaPuls sin mediepris for oktober.

Tidslinje:

  • 00:00-01:20 – Innledning
  • 01:20-06:30 – AT&T kjøper Time Warner
  • 06:30-09:15 – MediaPuls sin mediepris for oktober
  • 09:15-14:15 – DDOS-angrep «tok ned» Netflix, Spotify og en rekke andre tjenester
  • 14:15-25:45 – Pressestøtten: Vinnerne, taperne – og fremtiden
  • 24:45-35:10 – Digital markedsføring er støkk i 90-tallet
  • 35:10-40:30 – Sosiale medier siden sist

Abonner og hør på MediaPuls via SoundCloudAcastTuneIn RadioGoogle Play Music eller iTunes. Eller via RSS-feed!

Nyttige lenker:

Takk for at du lytter til MediaPuls

Har du forslag til temaer og saker vi bør ta opp i MediaPuls, så kan du komme med de via vår åpne sendedisposisjon på bit.ly/MediaInnspill.

Du finner Hans-Petter og Marius på HansPetter.info og Helt.Digital. Vi hadde satt veldig stor pris på om du vil abonnere og rate oss på iTunes. Alle episoder legges ut fortløpende med lenker til alt vi har snakket om på Mediapuls.no.

Dette innlegget ble først publisert på MediaPuls.no.

NxtMedia.no © 2018 | Design og utvikling av Adresseavisen Medielab. Logg inn